Publicaciones destacadas
2011
- Autores (p.o. de firma): E.M. Cordero, P. J. Pardo, A. L. Pérez and M. I. Suero
Título: Correlation of various light source quality indices with the colour discrimination capacity
Revista: Coloration Technology
Clave: A Volumen:127 Páginas, inicial: 136 final: 144 Fecha: 2011
Lugar de publicación: U.S.A. - Autores (p.o. de firma): G Martínez, A.L. Pérez, M.I. Suero y P.J. Pardo
Título: ICTs and their applications in education.
Libro: E-Learning/Book-1. ISBN: 978-953-307-654-6.
Clave: Capítulo de libro Volumen:Páginas, inicial: final: Fecha: 2011
Editorial: InTech
Lugar de publicación: Croacia - Autores (p.o. de firma): G. Martínez, F.L. Naranjo, A.L. Pérez, M.I. Suero y P.J. Pardo.
Título: Comparative study of the effectiveness of some learning environments: hyper-realistic virtual simulations, traditional schematic simulations and traditional laboratory.
Revista: Physical Review Special Topics – Physics Education Research
Clave: A Volumen: 7(2) Páginas, inicial: 020111-1 final: 020111-12 Fecha: 2011
Lugar de publicación: U.S.A.
2012
- Autores (p.o. de firma): Pardo, PJ, Cordero, EM, Suero, MI and Pérez, AL
Título: “Influence of correlated color temperature of a light source on colour discrimination capability of observers”.
Revista: JOSA
Clave: A Volumen:29 Páginas, inicial: A209 final: A215 Fecha: 2012
Lugar de publicación: U.S.A. - Autores (p.o. de firma): P. J. Pardo, G. Martínez, A.L. Pérez, M.I. Suero
Título: “Worldwide uniformity of colour reproduction in handheld video-game consoles and applications”
Revista: J. Display Technology
Clave: A Volumen: 8Páginas, inicial: 233 final: 240 Fecha: 2012
Lugar de publicación: USA
2013
- Autores (p.o. de firma): G. Martínez, A.L. Pérez, M.I. Suero y P.J. Pardo.
Título: Detection of Misconceptions about Colour and an Experimentally Tested Proposal to Combat them.
Revista: International Journal of Science Education
Clave: A Volumen: Páginas, inicial: 1299 final: 1324 Fecha: 2013
Lugar de publicación: Reino Unido - Autores (p.o. de firma): G. Martínez, F.L. Naranjo, A.L. Pérez, M.I. Suero y P.J. Pardo.
The effectiveness of concept maps in teaching physics concepts applied to engineering education: Experimental comparison of the amount of learning achieved with and without concept maps
Revista: Journal of Science Education and Technology
Clave: A Volumen:22 Páginas, inicial: 204 final: 214 Fecha: 2013
Lugar de publicación: Alemania - Autores (p.o. de firma): J. Gil, F. Solano, L.M. Tobaja, P. Monfort.
Proposal of a didactic tool based on Gowin’s V to solve physics problems
Revista: Revista Brasileira de Ensino de Física
Clave: A Volumen:35 Páginas, inicial: 2402 final: Fecha: 2013
Lugar de publicación: Brasil